Programmeringsteknik I, vt 2012, period 3
- Senaste nytt
- Materialet till repetitionsundervisningen med lösningar till en del av uppgifterna finns här
- Extra handledningstillfälle fredag den 16 mars kl 15-17 i 2507
- här
- Nu finns en kursvärdering. Tacksam om ni fyller i den!
- Facebookgrupp
- Länkar
- Kurspresentation
- Föreläsningar (uppdaterad 2012-02-29)
- Lektioner (uppdaterad 2012-02-08)
- Minilektioner om enskilda begrepp eller moment (uppdaterad 2012-03-01)
- Obligatoriska uppgifter (uppdaterad 2012-02-20)
- Statusinformation (uppdaterad 2012-03-29)
- Tentamensskrivningar
- Frågor och svar (uppdaterad 2012-01-17)
- Litteratur och länkar (uppdaterad 2012-01-20)
- Diverse demoprogram (uppdaterad 2012-03-04)
- Kommande moment
- Redovisning av kvarvarande uppgifter kan göras genom att komma till mig (rum PB 2411) måndag 12/3 kl 09:00-12:00 och 13:00 - 17:00 samt tisdag 13/3 kl 14:00 - 16:00. Det kommer också gå att redovisa torsdag eftermiddag och fredag.
- 2012-03-14 08:00 - 11:00 Tentamen på Gimogatan
Passerade moment
- 2012-03-08 Sista labbtillfället: 9-12 X2 i 2510, 10-12 F2a i 2507 och 13-15 F2b i 2510
- 2012-03-05 Sammanfattning och repetition
- 2012-02-29 Föreläsning 8: Övningar Lösningar finns på diverse demoprogram
- 2012-02-24 Föreläsning 7: Exempel
- 2012-02-20 -- 2012-02-23: Arbete med de obligatoriska uppgifterna. Glöm inte bort debug-lektionen!
- 2012-02-16 Föreläsning 6 om klassen ArrayList samt ett exempel på objektorienterad analys och design
- 2012-02-15 Laboration: Gör klar och redovisa Obligatorisk uppgift 2, gå igenom Användning av DrJavas debugger och börja sedan med Obligatorisk uppgift 3
- 2012-02-10 - 2012-02-13 Laboration: Först Lektion 5 (åtminstone ArrayPlay-uppgiften) och sen Obligatorisk uppgift 2
- 2012-02-10 Föreläsning 5
- 2012-02-08 Laboration: Lektion 5
- 2012-02-07 Föreläsning 4
- 2012-02-06 Laboration: Lektion 4
- 2012-02-02 Laboration. Fortsatt arbete med och redovisning av obligatoriska uppgift 1
- 2012-02-01 Föreläsning 3. Första timmen repetition, andra timmen arrayer och introduktion till klasser.