Föreläsning 3
Föreläsningen kommer att om materialet nätlektionera 5 , 6 och 7
Visade projektorbilder.
Relevanta minilektioner
- Klassens struktur
-
for
-satsen - början av Parameteröverföring
- exemplen hitta största och linjär sökning i algoritm-lektionen.
Kod till visade klasser
-
Tärningsklassen
Dice
som representerar en tärning. -
Klassen
ImageDisplay
är en enkel hjälpklass för att visa en bild (jpeg, png eller gif) i ett eget fönster på skärmen. Exakta funktionen är överkurs men använd den gärna! -
Klassen
DiceDisplay
som tar emot en tärning och visar tärningen värde. tärning -
Klassen
PokerDice
slår och visar pokertärningar. -
Klassen
DiceWindow
som skapar en klickbar tärning. - Klasserna med tärningsbilderna ligger i en egen underkatalog från images. Kopiera hela katalogen om du vill använda koden ovan.
Anmärkning: Sätten att skapa fönster och klickbara knappar är överkurs.