CS-WEd projektet
Projektet initierades 2011 med målsättningen att stärka utbildningen i skrivande på Kandidatprogrammet i datavetenskap och Civilingenjörsprogrammet i informationsteknologi. Projektets grundtankar presenteras på följande poster.
Rapport som beskriver projektets verksamhet läsåret 2013-2014.
Publikationer
Writing to learn programming?: A single case pilot study. (2016).
Isomöttönen, V., Nylén, A., Tirronen, V.
I Proc. 16th International Conference on Computing Education Research: Koli Calling, New York: ACM Press. 140-144
Determining progress in writing competency by assessing students’ argumentation. (2016).
Cassel, S., Nylén, A.
I Proc. 46th ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference Piscataway, NJ: IEEE Press.
Professional communication skills for engineering professionals. (2013).
Nylén, A., Pears, A.
I Proc. 43rd ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference, Piscataway, NJ: IEEE. 257-263
Using Competencies to Structure Scientific Writing Education. (2013).
Nylén, A., Dörge, C.
I Forbrig, Peter, Rick, Detlef, Schmolitzky, Axel (red.) HDI 2012 – Informatik für eine nachhaltige Zukunft, Potsdam: Universitätsverlag Potsdam. 33-44